Didaktisk skabelon

At lave en detaljeret planlægning af en forestående undervisning (hvad enten den indeholder digital teknologi eller ej) kan være yderst vanskeligt.
Det kan være udfordrende at huske at tage højde for alt det, som man som minimum ønsker at “have med” og inkludere i sine refleksioner og betragtninger over det kommende undervisningsforløb.

Du får her en skabelon og en forklaring på samme, som du evt. kan tage afsæt i.
Betragt ikke skabelonen, som noget hvor du absolut skal ALT igennem. Nogle spørgsmål kan udelades, hvis de ansporer til unødvendige overvejelser. Skabelonen er ikke tænkt til ét bestemt fag, én bestemt skoleform eller sådan noget, men som udgangspunkt, så dækkes bredt uanset fag, niveau etc.

Du kan hente som henholdsvis Word og PDF her:

Vil du gerne høre hvordan det hele skal forståes, så kan du i denne video for en (relativt) kort præsentation, som evt. kan være med til at skabe overblik.

Translate »