Rybners

Computerspil

Lidt blandet inspiration om og med computerspil, som omdrejningspunkt.

Alinea – Bliv Klog – tema om spil
Sæt skolen i spil – forskningsprojekt incl. ressourcer og forskningsinfo
Skolen i spil – metode, ressoucer og eksempler

Videoeksempler

Blandede eksempler på forskellige videor, med forskellige tilgange, optagemåder etc. Alt er blot til inspiration

Introduktion til tekst
Instruktionsvideo – sådan laver du en papirflyver
Animation, tegnet
Klasserumsoptagelse med elever
Traditionel videooptagelse med kamera
Diskuterende video
Fælles lav-teknologi-video

Arbejdsark, vejledninger etc.

10 gode råd til brug af digital teknologi i undervisningen.

Padlet

Netbaseret tavle, som kan organiseres enten meget stringent eller mere flydende. Der er mulighed for at indlejre tekst, lyd, billede og video. Den kan læses, gemmes og laves åben, fælles og delbar alt afhængigt af behov.

Video

Video kan benyttes til formidling, instruktion, forberedelse, stilladsering etc. OG video skal ikke nødvendigvis produceres af læreren – eleverne kan undervise hinanden, de kan aflevere opgaver som video, de kan skabes fælles vidensressourcer etc.
  • Den gode video – planlægningsværktøj (Word eller PDF)
  • Den gode video – lærerens refleksioner (Word eller PDF)

Didaktik og aktiviteter

Overvejelser, arbejdsark og planlægningsmodeller til undervisning (eventuelt) med video eller andre digitale redskaber. Både til læreren og eleven.
  • Notatark til eleven, når han/hun ser video, lytter eller “konsumerer” andet materiale (Word eller PDF)
  • Vurderingsrubric til en screencast, hvis eleverne har lavet video – lærerens tilbagemeldingsværktøj (Word eller PDF)

Arbejdsark til dig!

  • Didaktiske betragtninger (Word eller PDF)
  • Mikrolektion – Før / Under / Efter (Word eller PDF)